Mezzokate

Mezzokate

Blogroll

Her Hakkım Saklıdır® Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kendisinden izin almadan!!! ve kaynak göstermeden gerek metinsel gerekse görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Aksi halde yasal yola başvurulacaktır.

13 Temmuz 2012 Cuma

Soğutmaya vaktin varsa en kolay tatlı Sütlü İrmik tatlısı

Eşim bunu çok sever. Ailesinde annesi, ablası yapar sürekli. Çocukluğunda oraletli yaparlarmış, ben de yapmaya başladım.

İnternette çok dolaştıktan sonra kendi ölçümde karar kıldım ve senelerdir bunu yapıyorum. Tek dert misafir gelmeden soğutacak zaman olmalı ki kesilebilsin veya dağılmasın servis sırasında.

11 y.kaşığı irmik, 10 y.şeker, 1 lt süt. 
(İrmik bir kaşık fazla olacak. 9/10 oranda yaparsan daha yumuşak oluyor kesilmiyor, zevkine kalmış)
Koyulaşıncaya kadar karıştır. Göz göz baloncuklar olmaya başlayınca tamamdır.
Al ateşten borcama dök. Soğutup ye.
Not: Bazıları yağ da koyuyormuş. Benimki daha diet:)))

Değişik varyasyonları ise:

  • Bazen kakaolu yapıyorum.
  • Bazen oraletli.
  • Bazen 3 renk, beyaz, turuncu, kahve
  • Bazen ebruli
3 renk yapacaksanız her katmanı az soğutmak lazım çünkü ayrışmıyor.
Sıcakken kakaoluyu, beyaza dökerseniz ortasından içine akıyor, kaşıkla karıştırınca ebruli oluyor.

Üstüne kakao ve şablon ile resim de yapabiliyorum.
Arasına bisküvi koyduğum da oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder