Mezzokate

Mezzokate

Blogroll

Her Hakkım Saklıdır® Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kendisinden izin almadan!!! ve kaynak göstermeden gerek metinsel gerekse görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Aksi halde yasal yola başvurulacaktır.

13 Temmuz 2012 Cuma

En kolay ve lezzetli kek tarifi (Canan'ın keki)

Benim için bu kekin adı Canan'ın keki; çünkü eski iş arkadaşım 2 çocuk annesi Canan Yalçın'a oturmaya gideceğim bir gün yoldayım der demez bu harika keki yapıvermiş.
Tarifini aldığımdan bu yana kime yaptıysam herkes ve (eşleri) bayıldı.


Çok kolay. Cidden kolay ve çabuk; çünkü margarin eritmeye bile gerek yok, sıvı yağ ile yapılıyor. Yoksa ben arkadaşım Şefika (http://www.chefika.blogspot.com) gibi çok marifetli olup da "ne var canım bunda" aşamasında değilim. Belki yaptığım şeyi severek yaparsam beceriyorum; ama sıkılıveriyorum. Yemek blogu anneleri gibi üşenmeden hadi mantı açayım kıvamına gelmedim, geleceğimi de sanmam.

İşte size kek:

3 yumurta,
2.5 su brd. un,
1.5 su brd. seker,
1 su brd. süt,
1 su brd. sıvı yağ, (ben zeytinyağ veya fındık yağı kullanıyorum)
vanilin 
kabartma tozu.
hepsini karistir icine istedigin seyi koyabilirsin (ben kakao ve/veya ceviz ekliyorum genelde)
170 derece fırında, sadece fan modunda, 40-45 dk (önceden ısınmışsa 35 bile olabiliyor, kürdan batır yapışmadıysa çıkar)

ölçü akılda kalıcı 3/2,5/1,5/1/1
Üstelik evet önce şeker ve yumurta çırpılırmış; ama ben hepsini atıp bir seferde karıştırıyorum%99.

Ne zaman acil doğum günü partisi yapsam gece yarısı, misafir gelecek olsa, birine sürpriz kek götürsem bunu yapıveriyorum.
Bugün de karşı komşumun doğum günü olduğunu okur okumaz kalkıp yaptım ve kapısına dayandım, evde yoktu o ayrı konu;)

2-3 ay evvel de misafirin doğum günü diye gece 12de yapmıştım:)
Doğum günü kutlama fanatiği biri olarak ben her şeye mum takabilirim. Annemden geçme bir özellik. Bazen bir muza veya domatese bile:))) maksat kutlama olsun. Bengi hatırlar:))) gece sürpriz partisini. Anında süsler, balonlar ve mumlar her an el altında:)

oğlumun acil gece pastası
Mesud'a gece partisi
Mesud'un gece keki
Arkadaşa sürpriz kaptanlık kutlaması yine gece gece
Kaptan pastası
Kalan kekle erken doğumgünü yine gece
Bengim ve yarım keki

Sinem'in sürpriz pastası
Üstüne sos istediğim zamanlar genelde hazır puding yapıp sürüyorum ama bugün değişiklik yapıp internetten bulduğum tarifi yaptım. Tadını Sinem'e sormak lazım.
http://leylailekahvesohbeti.blogspot.com/2009/04/ev-yapimi-cikolata-sosu.html

Malzemeler :
 1,5 su bardağı süt
 1 su bardağı su
 1 yemek kaşığı nişasta (ben biraz daha ekledim)
 2 yemek kaşığı kakao
 2 yemek kaşığı toz şeker


 Yapılışı :
 -Öncelikle tüm malzemeleri ocağa almadan çırpın.
 -Çırpılmış malzemeyi orta ataşte kaynayana dek pişirin.
 -Kaynadıktan sonra birkaç dakika daha ocakta karıştırmaya devam edin.
 -Çabukcak soğumasını istiyorsanız su dolu daha az derinlikte bir kaba oturtup mikserin düşük ayarıyla 5dk kadar çırpın.

 NOT:Daha yoğun bir çikolata tadı istiyorsanız bir miktar çikolatayı benmari usulü eritip sosunuzun içerisine ekleyebilirsiniz.Bu miktar hemen hemen bir paket hazır çikolata sosundan elde ettiğiniz miktarla aynı ölçüde oluyor.

10 yorum:

  1. Az önce kızımla tarçınlı ve cevizlisini yaptık. Çoook güzel oldu.. Fındık yağı ile yaptım ben de.. 70 dakikada pişti ama.. Nasıl becerdik bilemiyorum ama harika oldu, tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  2. İnternetle çok iç ice olmayan biri olarak bu yazını yeni okudum. Şimdiye kadar yediğim en lezzetli keklerden biriydi. Ellerine saglık!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun cnm. Ne zaman istersen. Tefalden yeni kalıp aldım sana yapma niyetindeydim zaten

      Sil
  3. tewekkurler paylawdiginiz icin

    YanıtlaSil
  4. 3 kücük cocuk ile, ben bile kabaran lezzetli kek yapmayi becerdim, tesekkürler güzel tarif icin.

    YanıtlaSil
  5. kızım ekranı yiyecekti melis ablası neredeyse çok heyecanlandı bide kek yaptım şarkımızla muhteşem oldu ellerinize sağlık :)) sudem kocaman öpüyormuş sizi :)))

    YanıtlaSil
  6. cacık :)) elif yaman

    YanıtlaSil
  7. Ben de yaptim harika oldu :)

    YanıtlaSil